03.11.2011
L'exposició del Sàhara "Hijos del sol y del viento" a Bellvitge
Exposició fotogràfica sobre els campaments de refugiats sahrauís de Tinduf a l'Hospital de Bellvitge del 3 de novembre de 2011 al 10 de febrer de 2012.
El nostre col·laborador Flaviano de Pablo i Paco Delgado, de l'ACAPS, presenten l'exposició fotogràfica "Hijos del sol y del viento" que podrà veure's a l'espai de consultes externes de l'Hospital Universitari de Bellvitge del 3 de novembre al 10 de febrer.
Des de fa 35 anys, rere la trista sortida d’Espanya del Sàhara sense realitzar el referèndum d’autodeterminació, i davant l’ocupació del Sàhara Occidental per part del Marroc, molts sahrauís es van refugiar a Tinduf.
La “Hammada” de Tinduf és un dels llocs més inhòspits del desert del Sàhara: sotmès a calors de més de 45º a l’estiu, hiverns amb nits gèlides, vents secs carregats de sorra i pols, on no hi ha aigua ni terra fèrtil on es pugui sembrar res, on han hagut de construir-se un refugi amb la poca ajuda que se’ls ha ofert, separats de les seves famílies i de la seva terra per un mur militar de 2.400 km. Malgrat la duresa d’aquesta situació, han sabut organitzar-se per sobreviure amb l’esperança de tornar a la seva terra.
Paco Delgado i Flaviano de Pablo, encara que han conviscut amb els sahrauís en moments i situacions diferents, han volgut compartir aquest espai per recordar aquest poble que lluita pels seus drets més fonamentals.
Paco Delgado col·labora, des de fa anys, amb l’Associació Catalana d’ajut al Poble Sahrauí, que realitza projectes com “Vacances en Pau”, d’acollida d’infants sahrauís a Catalunya durant els mesos de juliol i agost; “Tarbies”, per facilitar una ració mínima d’aliment als petits que es troben a les escoles bressol dels campaments; acollida de persones malaltes perquè puguin fer el seu tractament a Espanya; així com la defensa del drets humans al Sàhara Occidental i la divulgació de la situació d’aquest poble.
Flaviano de Pablo ha col·laborat amb medicusmundi Catalunya com a fotògraf en diverses ocasions, a Espanya, a Moçambic i al Sàhara. Ha viatjat als campaments de refugiats de Tinduf per documentar l’activitat del laboratori de producció de medicaments essencials que medicusmundi Catalunya, amb el Ministeri de Salut de la RASD, té en marxa des de fa 12 anys.
HIJOS DEL SOL Y DEL VIENTO de Paco Delgado i Flaviano de Pablo
3 de novembre 2011 - 10 de febrer 2012
Espai de consultes externes de l'Hospital Universitari de Bellvitge
(Av. Granvia de l'Hospitalet de Llobregat - metro L1 parada Hospital de Bellvitge)
De dilluns a divendres de 8h a 20h
Entrada gratuïta
Aquí pots veure el catàleg de l'exposició amb una selecció de fotografies:
I després, del 17 de febrer al 25 de març a l'Hospital Comarcal de Vilafranca del Penedès!





